În martie, site-ul a modificat sistemul de funcţionare pentru a face ca timpul petrecut pe portal să devină un indicator mai important decât click-urile
Începând cu luna decembrie a anului trecut, numărul de vizitatori ai YouTube a scăzut cu 28%
În schimb, timpul petrecut pe site de aceştia a crescut la o medie per utilizator de trei minute
Începând cu luna decembrie a anului trecut, numărul de vizitatori al YouTube a scăzut cu 28%, iar în martie numărul acestora a fost doar cu puţin peste aceeaşi perioadă a anului trecut, acest lucru fiind surprinzător pentru un site care până acum a fost pe trend ascendent, scrie Adage. Acest declin ar putea fi o consecinţă a schimbării site-ului, deţinut de Google, de la un motor de căutare a clipurilor video la un site cu canale de conţinut destinat divertismentului. După ce a investit 100 de milioane de dolari pentru a crea canale de conţinut, atenţia YouTube s-a mutat de la vizitatorii direcţi la video mult mai către acel conţinut care este interesant pentru companiile de publicitate.
Pe data de 15 martie, YouTube a modificat şi sistemul de recomandare pentru a face ca timpul petrecut pe site să devină un indicator mai important decât clik-ul, aşa cum se întâmpla înainte. "Scopul nostra este ca utilizatorii să se uite mai mult şi să dea mai puţine click-uri", a spus Cristos Goodrow, un fost director din cadrul Google care acum se ocupă de YouTube. El a explicat că schimbarea este una bună pentru utilizatori întrucât este mai uşor pentru ei să ajungă la un filmuleţ pe care vor să îl vadă.
La fel ca şi Google, YouTube este un imperiu construit pe click-uri, iar de-a lungul timpului site-ul a reuşit să fie foarte bun în ceea ce priveşte folosirea datelor privind filmuleţele care aveau click-uri multe sau vizualizări pentru a le recomanda mai departe utilizatorilor.
Înainte de schimbare,