Autoritățile române vor putea limita la 50% deductibilitatea TVA pentru costurile cu ratele la leasing, închirieri auto, reparații de autovehicule și piese auto, după ce Consiliul UE a aprobat o cerere a României de a restricționa dreptul de deducere a taxei, potrivit Deloitte. Restricția va deveni aplicabilă dacă se modifică Codul Fiscal.
Această decizie permite extinderea prevederilor deja introduse în legislația fiscală la începutul acestui an. Astfel, prin derogare de la Directiva 2006/112/CE privind TVA, Consiliul UE a autorizat România în data de 26 aprilie să limiteze la jumătate dreptul de a deduce TVA pentru achiziția locală și intracomunitară, import, închiriere și leasing de vehiculele rutiere motorizate cu o greutate de maximum 3.500 de kilograme și cel mult 9 scaune de pasageri, precum și pentru combustibil și cheltuieli aferente.
„Motivul invocat de autoritățile române pentru implementarea acestei limitări a dreptului de deducere se referă la dificultatea identificării scopului pentru care sunt utilizate autoturismele, respectiv în scopuri profesionale sau în scop personal”, spune Vlad Boeriu, manager Deloitte Tax. Potrivit acestuia, rata de 50% a fost considerată justificabilă pentru a limita dreptul de deducere al TVA atât la achiziționarea autovehiculelor, cât și pentru costurile privind serviciile de reparații, piese de schimb și combustibil.
Limitarea dreptului de deducere la 50% a fost implementată în legislația română încă de la 1 ianuarie 2012, doar pentru achiziția de vehicule destinate transportului de pasageri și pentru combustibilul destinat utilizării lor. Prin decizia de la finele lunii aprilie, Consiliul UE a validat practic aceste măsuri deja introduse și a creat posibilitatea extinderii acestor restricții și pentru alte segmente, cum ar fi leasingul, închirierea sau serviciile de reparații auto, precum și pentru a