Unii dintre cei mai mai pasionaţi de ceasuri pe plan internaţional s-au prezentat azi la Bucureşti pentru a porni o campanie mondială împotriva contrafacerii brandurilor de lux.
Capitala este azi, 22 mai 2012, gazda unor mari nume din industria orologeriei şi nu numai.
Printre aceştia se numără trei ceasornicari de geniu, Mathias Buttet, directorul de creaţie-tehnică al brandului Hublot, autorul Antiquiterra, unul dintre cele mai complexe ceasuri create vreodată în lume, Kari Voutilainen, considerat unul dintre cei mai valoroşi ceasornicari independenţi, şi Kurt Klaus, geniul de care se leagă toate creaţiile IWC (International Watch Company) din ultimii 40 de ani.
De asemenea un alt nume de amploare pe plan internaţional, prezent în Bucureşti, este Fabienne Lupo, preşedintele Fundaţiei elveţiene „de Haute Horlogerie“.
Fundaţia s-a afirmat nu doar ca un excelent organizator al SIHH (Salonul Înaltă Orologerie de la Geneva), dar şi prin lupta împotriva fake-urilor, creând campanii recunoscute la nivel mondial şi demascând folosirea minorilor în producţia de ceasuri contrafăcute.
Lângă aceste personalităţi de renume se alătură şi celebrul jurnalist de lux Nick Foulkes, Jan Lidmansky, jurnalist specializat pe ceasuri de lux, dar şi Frank Klaas, Global Communication Director al brandului auto Jaguar-Land Rover.
Dintre românii implicaţi în această campanie anti-fake-uri, se numără Peter Imre, CEO al Adevărul Holding şi un mare pasionat de ceasuri, Dan Vardie, fondatorul revistei Temporis, Radu Budes, preşedinte al spendid Mediea şi pasionat de ceasuri, şi Cristian Ioniţă, fondatorul şi preşedintele magazinului de lux Micri Gold.
De asemenea, Dan Vardie este şi organizatorul evenimentul „Temporis Awards Gala Dinner“, care constă în premierea celor mai performante piese orologere ale anului.
În concurs au fost nominalizate