Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a inregistrat si solutionat circa 2.600 de reclamatii in perioada ianaurie - martie 2012, in crestere cu 42,93% fata de perioada similara a anului trecut, a declarat marti presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Constantin Buzoianu.
"Din punct de vedere al statului juridic al petentilor, s-a constatat ca reclamatiile transmise de persoanele fizice detin o pondere de 86% din total", a precizat Constantin Buzoianu, presedintele CSA.
"Cele mai multe petitii au fost inregistrate pe clasa asigurarilor obligatorii RCA, respectiv 1.825 de reclamatii, ceea ce reprezinta 69,39% din total. Asigurarile facultative Casco au inregistrat 16,27% din total", a adaugat el, in cadrul Forumului International Asigurari-Reasigurari (FIAR).
Acesta a amintit ca CSA a pus recent la dispozitia consumatorilor de asigurari linia telefonica de tipul telverde - Dialog CSA.
Prin intermediul acestui serviciu, asiguratii beneficiaza de asistenta de specialitate in vederea formularii unei petitii pentru solutionarea pe cale amiabila a oricaror probleme intervenite in relatia cu societatile de asigurare.
Totodata, au fost aduse modificari la proiectul de norme privind procedura de solutionare a petitiilor referitoare la activitatea asiguratorilor si brokerilor. Ca element de noutate s-a introdus in norme faptul ca asiguratorii si brokerii vor fi obligati sa posteze pe paginile proprii de internet situatia reclamatiilor inregistrate la sediile lor.
Primele brute subscrise de societatile de asigurari in primul trimestru al acestui an au cumulat o valoare de 2,17 miliarde de lei, nivel in crestere cu 0,35% fata de perioada similara din 2011, dupa ce in ultimii trei ani piata a fost in scadere.
Subscrierile aferente segmentului de asigurari generale au totalizat