Criza a avut ca efect scăderea cu 5% a afacerilor din România ale companiei de vânzări directe Avon, comparativ cu nivelul de 114 milioane euro din 2010. Pentru 2012, "în primele două luni am avut o creștere de 1,5 -2%. Vom recupera, probabil, procentele pierdute anul trecut”, afirmă Răzvan Diraţian, director general al Avon România & Moldova, sperând într-o creştere a vânzărilor de cel puțin 3% în a doua jumătate a lui 2012.
”Suntem pregătiți și pentru o scădere, dar și pentru o creștere a vânzărilor mai mare de 5 %. Deocamdată, însă, suntem în linie cu piața...iar piața este în scădere”, comentează Răzvan Diraţian (foto), evoluția din 2012 a afacerilor companiilor de cosmetice și produse de îngrijire personală din România.
Cifrele la nivel mondial nu arată deloc bine pentru Avon. Compania de vânzări directe de cosmetice cu sediul in New York are cifre “inestetice”, cum le numește Diraţian, care arată o prăbușire cu 81,5% a profitului net al Avon pe primul trimestru din 2012, până la 26,5 milioane de dolari, pe fondul numărului mai mic al reprezentanţilor de vânzări şi a creşterii costurilor. În acelaşi timp, veniturile au coborât cu 2%, de la 2,63 miliarde de dolari, la 2,58 miliarde de dolari.
”Toți suntem în criză, dar depinde de fiecare cum o abordează. Noi nu am făcut concedieri, dar au existat reduceri de cheltuieli (operațiuni, modul de aprovizionare, negocieri cu toți furnizorii) care au fost complet insesizabile pentru piață. Și încă ceva: nu am redirecționat în alte zone bugetele de lansări și relansări”, ține să precizeze Răzvan Diraţian.
România este în top 20 mondial la capitolul vânzărilor Avon
Mai departe, Diraţian spune că are un plan cât de poate de concret pentru creșterea businesului Avon în țară și care vizează creșterea vânzărilor de parfumuri ( în prezent contribuie cu 36% la cifra