Ijmaş, compania care produce celebrele mitraliere Kalaşnikov şi care a intrat de curând în faliment, se reprofilează pentru a se redresa financiar.
Ijmaş ar putea vinde sub brandul Kalaşnikov haine scumpe, accesorii vestimentare şi chiar suvenire, în cazul în care dreptul de marcă va trece complet în posesia concernului. Deocamdată, drepturile asupra brandului „Kalaşnikov" aparţin familiei celebrului proiectant Mihail Kalaşnikov.
Rudele lui au dat de mult timp drept de licenţă pentru producţia sub acest nume legendar a unor mărfuri care nu corespund profilului. Astfel, din 1995, „Fabrica de lichior şi votcă Glazov" din Udmurtia produce votcă „Kalaşnikov", atât în sticle obişnuite, cât şi în sticle speciale în forma temutei mitraliere.
În afară de asta, compania germană MMI are dreptul să producă ceasuri, umbrele şi alte bunuri de uz zilnic cu numele lui Kalaşnikov, iar compania rusă Rinzo produce jucării Kalaşnikov în fabricile sale din China.
În 2006, renumita fabrică rusească de maşini AvtoVAZ intenţiona să dezvolte un SUV cu numele Kalaşnikov, dar proiectul a fost deocamdată abandonat.
Dar pentru a se reprofila, Ijmaş trebuie să înregistreze acest brand în toate clasele şi categoriile unde vor fi lansate produsele, plus că trebuie să investească mult în promovare.
În general, ideea producerii mărfurilor sub brandul „Kalaşnikov" nu este rea. Specialiştii în branduri susţin că valoarea potenţială a numelui Kalaşnikov este foarte mare, chiar pe măsura Apple, de exemplu.
„Valoarea reală a brandului este acum de aproximativ 10 miliarde de dolari şi ar putea creşte potenţial până la 100 - 150 de miliarde de dolari, spune Aleksandr Eremenko.