- Social - nr. 97 / 22 Mai, 2012 Aceasta este afirmatia artistului, prezent sambata la premiera filmului "Tatal fantoma”, unul relevant pentru cinematografia romaneasca din prezent. Dupa spusele doamnei Eva Suteu, careia ii multumesc pentru invitatie, ca si tinerei familii Teglas, a fost dorinta artistului de a revedea cinematograful care ii este atat de drag, si abia apoi, cea a lui Nicu Mihoc, cel care l-a mai invitat in mai multe randuri pe artist, care a avut intalnirea dorita cu publicul si jurnalistii, asa cum a facut si in recentele prezente la Targu-Mures, cu spectacolele "Creatorul de teatru”, "Ultima banda a lui Krapp”, "Capra sau cine este Sylvia” si "Absolut”, toate in regia lui Alexandru Dabija, nume pe care tine sa-l aminteasca si in contextul filmului, desi fara nicio legatura! De altfel, dispozitia actorului a fost una umoristica, la fel ca in doua roluri din spectacolele amintite. Fiindca pe mine m-a convins de aceasta calitate si in rolul lui Catvencu, l-am preferat acolo mai mult decat aici, in ceea ce priveste pledoaria politica. Ceea ce am retinut din film este ca promoveaza foarte mult valorile romanesti, dar unele secvente sunt duse la extrem, un exemplu fiind acelea care starnesc rasetele spectatorilor la salutul in limba maghiara la care el raspunde in engleza, mutarea gulasului tocmai in zona... Suceava, care sunt oarecum deplasate, fapt observat de un ochi critic, ceea ce i-a deranjat pe unii realizatori, dar nu si pe localnici, a caror simpatie a sporit fata de persoana care a facut observatiile. Sincer, mi-a placut cum s-a pus problema evreiasca, dintr-un cinematograf in ruina, "Excelsior” a capatat stralucire datorita evreului care l-a reconstruit (Iures raspunde ca unii reprezentanti din aceasta natie il simpatizeaza, si nu neaparat invers!), fapt care a parut minor pentru regizor, care nu a pus neaparat accent pe acest amanunt, din ca