Generali, un jucător de top zece din piaţa asigurărilor, a subscris prime de 138 milioane de lei (32 mil. euro) în perioada ianuarie-martie, în creştere cu 4,5% faţă de primul trimestru din 2011, afacerile fiind susţinute în principal de vânzările de poliţe corporate.
Companiile Generali Asigurări şi Ardaf, care au fuzionat în toamna anului trecut, au avut în primele trei luni din 2011 afaceri cumulate de circa 132 milioane de lei.
Pe întreg anul acesta, Generali şi-a bugetat o creştere cu 13% a subscrierilor după ce în 2011 afacerile s-au prăbuşit cu 22%. Subscrierile din asigurări de riscuri comerciale şi industriale au avansat cu 11% în primul trimestru şi au ajuns la 25 milioane de lei, cele mai importante creşteri fiind consemnate de asigurările tehnice şi poliţele property.
Veniturile din poliţe de asigurări generale au cumulat 114 milioane de lei, fiind în creştere cu 5,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce asigurările de viaţă au stagnat la nivelul de 24 milioane de lei.
Compania mizează însă în perioada următoare pe asigurările de viaţă în condiţiile în care încearcă să-şi echilibreze portofoliul.
"Odată cu lansarea unei campanii care aduce ca bonus clauza de boli grave pentru orice asigurare de viaţă încheiată în lunile aprilie şi mai sperăm să asistăm la o revigorare a segmentului şi la îmbunătăţirea rezultatelor în cel de-al doilea trimestru", spune Adrian Marin, CEO al Generali.
Generali şi-a bugetat pentru anul acesta venituri din prime de 577 milioane de lei şi o pierdere de 16 milioane de lei.
Asigurătorul speră astfel să-şi reducă pierderile de cinci ori faţă de 2011, când a raportat un rezultat negativ record de 83 milioane de lei.
Pe asigurări generale, care reprezintă 80% din afacerile companiei, asigurătorul şi-a propus o creştere cu 15% a subscrierilor, o ţintă ambiţioasă avân