In urma cu 75 de ani, lumea a trait una dintre cele mai mari tragedii petrecute in domeniul aviatic. In incercarea de a ateriza langa New York, aeronava "Hindenburg" este cuprinsa de flacari. Acesta era sfarsitul zeppelinului, un aparat de zbor destul de avansat pentru acea perioada.
Calculat la valoarea actuala a banilor, un zbor translantic cu "Hindenburg" costa intre 10.000 si 25.000 euro. Zborul, insa, isi merita toti banii. Gigantul aeronautic propunea conditii de lux, nemaintalnite la acea vreme: cabina cu doua locuri, continand dus in camera, restaurant cu 10 mese, salon cu un pian din aluminiu usor, o camera speciala pentru fumatori, un etaj panoramic pentru observatie, etc. In concluzie, o alternativa superioara la avioanele mici si inghesuite ale vremii, noteaza Deutsche Welle.
Aeronava, care a luat numele presedintelui german Paul von Hindenburg, a fost construita de nazisti si dispunea initial de 50 cabine care, la inceputul anului 1937, au crescut la 72. Constructorii gigantului zburator au creeat astfel un hotel de lux, cu un design modern. Scaunele si mesele erau construite din profile de aluminiu, imbracate cu un material textil rosu sau portocaliu.
Creatia arhitectilor
Toata mobila de la bord era creatia lui Fritz August Breuhaus, care s-a opus vehement ideii ca decorarea interioara sa fie facuta in stilul bombastic impus de doi dintre arhitectii lui Hitler. Peretii subtiri ai aparatului au fost decorati cu diverse picturi, apartinand unui renumit grafician german, care a folosit o tehnica speciala de pictura pe matase.
Hindenburg incepe zborurile regulate de pasageri in mai 1936 si, in decurs de 12 luni, executa 37 de curse peste Oceanul Atlantic. De obicei, calatoria dura doua zile si jumatate, in functie de directia vantului. Cu un vant batand in directia de mers, dirijabilul atingea vitez