Facebook a avut un debut neimpresionat, poate chiar dezamagitor pe bursa vineri cand actiunile sale au terminat in crestere cu 23 de centi, adica 0,6% fata de pretul de listare de 38 de dolari. De asemenea, saptamana trecuta, General Motors, al patrulea investitor in publicitate al lumii, anunta ca va opri investitiile in Facebook pe motivul ca acestea nu ar fi eficiente, scrie publicatia Advertising Age.
In final, nu a fost declaratia GM ceea ce a facut ca actiunile Facebook sa ramana stane de piata: problemele tehnice de pe Nasdaq, asteptarile mari dupa un IPO gigantic pot fi acuzate pentru acest lucru.
Insa evolutia Facebook pe Nasdaq in prima zi de tranzactionare nu fac decat sa duca la intrebarea cea mare atat pentru investitori cat si pentru advertiseri: La ce ar trebui sa se astepte din partea Facebook?
Anul trecut Facebook a avut venituri de 3,71 miliarde de dolari, in crestere cu 88% fata de 2010, si un profit net de circa un miliard de dolari. Aproximativ 83%, adica in jur de 3,15 miliarde de dolari, din cifra de afaceri a Facebook provine din investitiile in publicitate ale companiilor. Iar in jur de 69% din cresterea cifrei de afaceri a Facebook pe 2011 a fost determinata de cresterea veniturilor din advertising.
Insa chiar daca veniturile cresc de la luna la luna, lucrurile nu sunt atat de roz.
Pentru ca saptamana trecuta conducerea General Motors a decis sa renunte la reclamele de pe Facebook dupa ce a cheltuit in jur de 10 milioane de dolari anul trecut. Cei de la GM a luat aceasta hotarare pentru ca li se pare ca alte optiuni de promovare precum Google AdSense sunt mai eficiente pentru ei. Dar ratele mici de click vor fi o surpriza pentru oricine cheltuieste bani pe Facebook.
Pentru ca Facebook poate fi utilizat ca un instrument pentru raspunsuri, opinii din partea utilizatorilor, si, uneori, este si efici