Jumătate dintre cetăţeni acordă note de la 1 la 5 instituţiilor din administraţia publică locală, în privinţa rezolvării rapide a problemelor, iar peste 64% din populaţie consideră că profesionalismul funcţionarilor publici este de note între 4 şi 8, potrivit unui studiu prezentat marţi.
Studiul privind fenomenul corupţiei în administraţia publică locală arată, de asemenea, că peste 62% dintre cetăţeni au dat note de la 4 la 8 în ceea ce priveşte organizarea instituţiilor. În acelaşi timp, peste 60% din populaţie acordă tot note de la 4 la 8 pentru implicarea autorităţilor publice locale în acţiuni dedicate cetăţenilor.
Percepţia populaţiei diferă sensibil de cea a reprezentanţilor administraţiei publice locale.
De pildă, aceştia dau note între 8 şi 10 pentru rezolvarea rapidă a problemelor cetăţenilor şi pentru profesionalismul funcţionarilor publici.
Lucrurile stau la fel când vine vorba despre notele pentru politeţea funcţionarilor publici, care a primit între 4 şi 8 de la peste 67% din populaţie, în timp ce peste 81% dintre reprezentanţii administraţiei publice locale au notat tot în intervalul 8-10.
Discrepanţele se menţin la celelalte capitole luate în calcul de studiu.
Astfel, în privinţa interesului funcţionarilor în a rezolva problemele cetăţenilor, peste 44% din populaţie a dat note între 1 şi 5, în timp ce peste 78% dintre reprezentanţii administraţiei publice locale au acordat, o dată în plus, note de la 8 la 10.
Aceleaşi diferenţe se înregistrează, potrivit studiului, între percepţiile celor două categorii cu privire la integritatea şi disponibilitatea funcţionarilor publici, la transparenţa instituţiilor şi la comunicarea cu cetăţenii. Toţi aceşti "indicatori" au primit note proaste din partea cetăţenilor, spre deosebire de cele ale branşei angajaţilor din administraţia publică locală.
Studiul a fost realizat