In 22 mai 2002 aparea pe web un site cvasianonim numit YouTube, rodul muncii catorva fosti angajati ai sistemului de plati online PayPal. Popularitatea YouTube a crescut cu o viteza fara precedent, mai ales pe fondul numeroaselor scandaluri privind violarea drepturilor de autor, fiind necesara interventia gigantului informatic Google pentru a impiedica site-ul devenit portal sa fie sufocat de propriul sau succes.
Dupa preluarea de catre Goggle, YouTube a continuat sa creasca in acelasi ritm ametitor, in pofida revizuirilor de design repetate, a schimbarii interfetei grafice si a impartirii sale in nenumarate ”canale” dedicate. Portalul a permis aparitia si dezvoltarea de retele video, precum Machinima sau eHow, dar si aparitia unor succese fulminante (mai mult sau mai putin efemere) produse de indivizi care in alte conditii ar fi ramas anonimi.
In minutul care s-a scurs cat timp ati citit aceste randuri, pe YouTube au fost incarcate 72 de ore de continut video. Altfel spus, in 60 de secunde sunt incarcate videoclipuri cat pot fi vizionate in trei zile. Dublu fata de volumul incarcat anul trecut. Zilnic, utilizatorii din intreaga lume vizioneaza pe YouTube peste 4 miliarde de videoclipuri. Portalul are acum mai mult de 800 de milioane de utilizatori inregistrati.
Numarul utilizatorilor platitori, care au la dispozitie mai multe facilitati, inclusiv de a crea si difuza continut pay-per-view, si accesul la continut protejat, s-a dublat si el, in raport cu anul trecut. Volumul de videoclipuri vizualizat lunar este de peste 3 miliarde de ore. Impactul social, politic si cultural al YouTube este greu de masurat si inca si mai greu de vizualizat. Asta daca nu urmariti videoclipul realizat chiar de catre creatorii sai: http://youtu.be/GLQDPH0ulCg