Corina Sărmăşan este profesoară de limba şi literatura română la Gimnaziul “George Coşbuc” din Târgu-Mureş. Cu toate că se pregătea să îi însoţească pe elevi să vadă o ecranizare după romanul “Baltagul”, profesoara a acceptat să ne vorbească despre meseria ei, implicaţiile acesteia şi neajunsurile din sistem.
Reporter: De cât timp sunteţi în învăţământ şi de ce aţi optat pentru Limba şi literatura română?
Corina Sărmăşan: Sunt de zece ani în învăţământ, patru ani am lucrat ca educatoare la Grădiniţa Sportivă “Piticot” şi şase ani ca profesoară. Am terminat „Pedagogicul” şi în timpul facultăţii am lucrat ca educatoare, apoi, după terminarea facultăţii, m-am titularizat ca profesor de Limba şi literatura română şi a doua specializare, Limba şi literatura engleză. Am optat pentru limba română din motive pragmatice. În fiecare clasă, în orice liceu, sau în orice unitate de învîţământ, încă din clasa I, până în clasa a XII-a sau a XIII-a, fac limba română. Aşadar, m-am gândit că nu va fi o criză de profesori de limba română.
Rep.: Predarea limbii şi literaturii române implică o mare responsabilitate. Ce metode de predare folosiţi?
C.S.: Într-adevăr, este o mare responsabilitate pentru că, ceea ce facem acum cu ei se reflectă în viitor. Nu am o metodă specială. Ieşind din „Pedagogic”, combin stilul tradiţional, care merge destul de mult pe informaţie, cu stilul democratic, care se bazează şi pe educare. Educarea bunului simţ, de exemplu, prin literatură, teatru. Şi, pe lângă profesor, încerc să fiu şi om şi de aceea cred că reuşesc să interacţionez bine cu elevii. Ei reacţionează, căci important nu e doar să participe fizic, ci şi afectiv, să rămână cu ceva la sfârşitul orei şi în minte, nu doar în caiete.
Rep.: Limba română are nişte ecouri în timp… lectura, plăcerea de a citi, vorbirea şi scrierea corectă…
C.S.: Da, e o prob