Trasarea marcajelor pe carosabil se face în Craiova după lăsarea întunericului. Decizia a fost luată de conducerea Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi a Fondului Locativ (RAADPFL) Craiova pentru a evita blocarea traficului, şi aşa mult prea afectat de restricţiile şi devierile impuse ca urmare a lucrărilor la pasajul subteran, la cel suprateran şi la reabilitarea câtorva artere importante din municipiu.
„La refacerea marcajelor se lucrează cu două utilaje: un marcator longitudinal şi altul pentru trecerile de pietoni. Activitatea are loc noaptea, pe de o parte pentru a evita căldura din timpul zilei, iar pe de altă parte datorită faptului că traficul este mai redus, deci marcajele pot fi efectuate mai uşor şi mai repede“, a declarat Ion Petre, directorul RAADPFL Craiova.
Dacă o stradă anume nu are marcajele refăcute, nu e vina echipelor de la RAADPFL, pentru că acestea urmează un grafic strict, stabilit de Primăria Craiova, care le indică pe ce străzi să lucreze şi în ce ordine.
„Se lucrează la marcaje după un program dispus de primărie. S-a început cu zona centrală - A.I. Cuza, Arieş, Calea Bucureşti, iar pe măsură ce se fac acestea, se merge cu refacerea marcajelor către periferie. S-au făcut Titulescu, Severinului, 1 Mai, Ştirbei Vodă, adică mai ales bulevardele“, explică Ion Petre.
Anul trecut, RAADPFL a folosit pentru refacerea marcajelor din Craiova circa 23 de tone de vopsea, pe care a cheltuit aproximativ 300.000 de lei. Anul acesta, pentru achiziţionarea de vopsea au fost alocaţi mai mulţi bani - circa 370.000 de lei - din care se spera achiziţionarea a peste 30 de tone de vopsea pentru marcaje. „Deocamdată am luat 7 tone de vopsea. Când se termină, ne aprovizionăm în continuare de la firma care a câştigat licitaţia“, a menţionat directorul RAADPFL Craiova.
Trasarea marcajelor pe carosabil se face în Craiova d