Prezent marţi, 22 mai, la Zalău, la Zilele Siguranţei Rutiere Michelin, campionul de raliu Titi Aur a declarat că numărul mare de accidente care plasează România pe locul I în Europa din acest punct de vedere are ca principală cauză insuficienta pregătire a conducătorilor auto în şcolile de şoferi.
"În România nu există şcoli de şoferi, ci doar şcoli de luat permisul. Pentru că a pregăti un şofer nu înseamnă să-l înveţi să ducă maşina de aici acolo şi să-l faci să cunoască regulile de circulaţie. Înseamnă mult mai mult - să-l înveţi să pregătească maşina pentru o depăşire, să ştie cum să controleze volanul la un derapaj - ceea ce, din păcate, intructorii din România nu fac", a explicat experimentatul pilot.
CLICK AICI PENTRU A VEDEA GALERIA
El a vorbit şi despre utilitatea unui curs de conducere defensivă, care să-i înveţe pe şoferi "cum să facă, ce să facă sau ce să nu facă pentru a nu face accident, cum să controleze maşina în situaţii limită".
Potrivit pilotului, o altă greşeală care, de multe, ori, se dovedeşte a fi fatală, este că şoferii uită că sunt pe un drum public şi nu pe pista de curse. "Marea greşeală care se face este că încercăm, în special tinerii, să aducem competiţia pe şosea. De aceea, eu spun de câte ori am ocazia: când vreme să facem competiţii, să mergem în locuri special amenajate", le-a spus el celor adunaţi marţi de platoul din faţa Prefecturii la evenimentul marca Michelin.
Evenimentul îşi propune să atragă atenţia şoferilor, în special a celor tineri, asupra riscurilor la acare se expun atunci când se urcă, nepregătiţi, la volan. "În fiecare zi, 3.500 de oameni îşi pierd viaţa din cauza accidentelor rutiere, iar tinerii sunt de două ori mai predispuşi să fie implicaţi în accidente decât şoferii cu experienţă", explică demersul Michelin Cristian Falconet, directorul Uzinei Michlein Zalău An