update 24 mai, 11.58, Interimatul la conducerea CNADNR va fi aisgurat de Ionuţ Maşala, până acum director economic.
Daniela Drăghia, directorul CNADNR, şi-a dat demisia în această seară. Motivaţia şefei Companiei de Drumuri a fost viziunea diferită a actualei conduceri a Ministerului Transporturilor in privinta proiectelor cu finantare europeană. În discuţie este astfel tronsonul de autostradă Sibiu – Piteşti, singurul tronson rămas nelicitat din Coridorul IV Pan European. Multe au fost discuţiile în jurul acestui proiect. Finanţarea s-a dovedit greu de găsit, în condiţiile în care autostrada dintre Sibiu şi Piteşti ar putea costa în jur de 3 miliarde de euro. La nivelul Companiei, în privinţa autostrazii Sibiu – Piteşti s-a ajuns la reanalizarea SF-ului. În acest moment, noua conducere a Ministerului Transporturilor ar fi propus ca autostrada Sibiu Piteşti să treacă prin Făgăraş - Comarnic – Ploieşti. Practic, Coridorul IV ar fi uşor deviat.
SF-ul Sibiu – Piteşti, gata pe 6 iunie
Studiului de Fezabilitate (SF) pentru Autostrada Sibiu – Piteşti va costa 61 de milioane de lei, fără TVA, durata de desfăşurare a contractului fiind de 10 luni. Licitaţia pentru atribuirea SF-ului se va încheia pe 6 iunie. “Scopul contractului este revizuirea SF, elaborarea / actualizarea proiectelor de relocare/protejare utilităţi, precum şi acordarea de asistenţă Beneficiarului în vederea întocmirii aplicaţiei de finanţare şi a elaborării documentaţiei de atribuire pentru contractul de proiectare/execuţie, inclusiv în perioada de clarificări la documentaţia de atribuire”, precizaează CNADNR. Contractul va fi finanţat din fonduri europene nerambursabile (Fondul de Coeziune - 85%) şi de la Bugetul de stat.
Autostrada Sibiu – Piteşti are 116 kilometri. Valoarea lucrărilor s-ar putea ridica la suma de 3,2 miliarde de euro. În acest moament autorităţile susţin