În perioada 14-15 mai 2012, la Institutul pentru Studii Europene din Bruxelles, aparţinând Vrije Universiteit Brussels, s-a desfăşurat un workshop despre metodele didactice utilizate în predarea lecţiilor privind Uniunea Europeană şi integrarea europeană. Activitatea face parte din proiectul european Jean Monnet „Bridging the gap”, proiect accesat de reprezentanţii Institutului pentru Studii Europene din Bruxelles, printre care se află prof. dr. Amelia Hadfield şi lectorii Alexandra Mihai din România şi Alina Christova din Bulgaria.
La propunerea conf. univ. dr. Simion Costea de la Universitatea „Petru Maior” din Târgu-Mureş, „visitting professor” la Vrije Universiteit Brussels, o delegaţie mureşeană formată din trei cadre didactice, a avut ocazia de a participa la acest workshop din Bruxelles, adresat profesorilor din învăţământul preuniversitar din spaţiul Uniunii Europene. Este vorba despre publicistul şi profesorul de istorie Constantin Bogoşel de la Grupul Şcolar „Aurel Persu” din Târgu-Mureş, Șimon Sorescu de la Şcoala Generală din Iernut şi Catinca Oncescu de la Liceul de Artă din Târgu-Mureş. Profesorii mureşeni, alături de alte 27 cadre didactice din Bulgaria, Macedonia, Slovenia, Germania, Italia, Marea Britanie, Franţa, şi Lituania, au beneficiat din plin de acest training, oferit de cei mai buni lectori ai Institutului pentru Studii Europene, privind folosirea metodelor didactice în predarea integrării europene. Pentru aportul adus la buna desfăşurare a activităţilor, cei de la Bruxelles i-au recompensat pe participanţi cu diplome şi materiale didactice care pot fi folosite pentru predarea integrării europene la clasele de elevi. (S.T.)
În perioada 14-15 mai 2012, la Institutul pentru Studii Europene din Bruxelles, aparţinând Vrije Universiteit Brussels, s-a desfăşurat un workshop despre metodele didactice utilizate în predarea