Ford a lansat un motor pe benzină în trei cilindri de 1.0 litri, cu trei versiuni de putere, 100, 120 şi 125 CP, extrem de vioi şi silenţios.
Ford a lansat motorul în trei cilindri, turbo, pe benzină de 1.0 litri. Producerea lui a început în noiembrie, la Koln, iar din această lună va fi fabricat şi la Craiova. Aceste două uzine vor produce 800.000 de motoare în următorii trei ani de zile.
Vor fi disponibile trei versiuni de putere ale acestui propulsor EcoBoost de 1 litru: 100, 120 şi 125 CP. Primul model care beneficiază deja de noul motor este Ford Focus, iar din iunie, atunci cînd se vor produce primele B-Max-uri, vor intra şi în oferta acestuia. Urmează C-Max şi Grand C-Max.
Tehnologie revoluţionară
Un drive test cu acest "motoraş" este o surpriză incredibil de plăcută. 1.0, 125 CP, transmisie manuală în 6 trepte. Ford Focus, o maşină compactă, cu motor în trei cilindri!
La prima vedere nu pare o motorizare potentă. Te gîndeşti în primul rînd la cilindreea mică. Te gîndeşti la ceva mic şi zgomotos. Numai că Ford a folosit ultima tehnologie existentă în centrele lor de cercetare din Germania şi Anglia şi a produs un propulsor cu adevărat de excepţie. Demarajul nu impresionează în primele două trepte, însă după aceea, motorul se dezlănţuie. Cuplul maxim intervine imediat, de la 1.400 rotaţii pe minut şi e prezent pînă la 4.500 rpm.
Consumul nu e ca la carte
Ford a comunicat consumul pentru acest motor, precizînd faptul că acesta este cu un litru la sută mai economicos decît cel al rivalilor din acest segment. Vorbim de consumul mediu, 5.0 litri/100 km. În cartea tehnică, in dreptul consumului urban, constructorul declară 6,3 l/100 km, iar cel extra-urban 4,2 l/100 km.
Realitatea este însă alta. În regim mixt, e adevărat cu turaţii multe, Focusul garnisit cu propulsorul 1.0 litri a consumat 7 litri. Probabil, cu un mer