Piaţa produselor de finisaj menite să reducă timpii de finalizare a unor proiecte de construcţii a crescut constant în ultimii ani, potrivit datelor producătorului de materiale de construcţii Duraziv. Cererea vine, în principal, din partea firmelor care amenajează spaţii comerciale. "Aceste lucrări se execută de obicei peste noapte, pentru a nu deranja traficul clienţilor, iar reducerea timpului de execuţie în acest sens se traduce în substanţiale câştiguri datorită faptului că spaţiile comerciale pot fi folosite imediat", spun reprezentanţii Duraziv. În mod tradiţional, un proiect de renovare care implică rezugrăvirea şi schimbarea plăcilor ceramice pentru un apartament de 55 de metri pătraţi durează aproximativ 7 zile. Cea mai mare perioadă de timp în cadrul acestor lucrări va fi alocată placărilor ceramice din baie şi bucătărie, respectiv 4-5 zile. Folosirea adezivilor cu întărire rapidă face ca acest interval să fie redus la doar două zile, în funcţie şi de îndemânarea meşterului.
"În ultimii ani se remarcă o creştere uşoară a cererii de astfel de produse, pe fondul îmbunătăţirii cunoştinţelor tehnice ale meseriaşilor", a declarat George Bocai, director tehnic Duraziv. "Diferenţa de preţ dintre adezivii rapizi şi cei normali este de circa 30%. Mortarele rapide pot fi mai scumpe şi cu 50% dată fiind multitudinea de posibilităţi de utilizare a acestora. Câştigul realizat din realizarea mai rapidă a lucrării compensează categoric diferenţa de preţ", explică George Bocai.
Duraziv este prezentă pe piaţa de materiale de construcţii încă din anul 2003. În 2011 compania a raportat o cifră de afaceri de 18 milioane de euro, în creştere cu 34% comparativ cu anul precedent.
Piaţa produselor de finisaj menite să reducă timpii de finalizare a unor proiecte de construcţii a crescut constant în ultimii ani, potrivit datelor producătorului de materiale de con