Fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea, audiat ca martor în procesul schimbului de terenuri de la Aeroportul Băneasa, a declarat miercuri, la Curtea de Apel Bucureşti, că există interese pentru ca acest aeroport să fie desfiinţat, iar terenurile să fie date circuitului imobiliar.
"Şi astăzi ar fi bine să se rezolve situaţia proprietăţii acelor terenuri, dacă nu ar fi interese pentru desfiinţarea Aeroportului Băneasa. Aeroporturile din Europa, şi aici fac referire şi la România, nu pot funcţiona fără o instalaţie de balizaj corespunzătoare. Aeroportul Băneasa nu a fost finalizat în mod intenţionat. Aeroportul Băneasa a rămas în urmă. În ultimii 10, ani instalaţia de balizaj nu a fost finalizată pentru că, probabil, se urmăreşte închiderea aeroportului", a spus Mitrea.
Fostul ministru al Transporturilor a mai spus că, atunci când a făcut parte din guvernul PSD, a dat o hotărâre de guvern privind suprafaţa de teren care era rezervată activităţii aeroportului.
"Nu cunosc dacă terenurile de la DN1 erau folosite imobiliar, ştiu că la un moment dat erau închiriate. Când am fost membru în guvern, am dat o hotărâre privind suprafaţa de teren care era rezervată activităţii aeroportului. Nu mai reţin în acest moment suprafaţa. Ştiu că terenul a ajuns ulterior la Aviaţia Utilitară şi că Ministerul Transporturilor a intervenit în capitalul social al societăţii şi metrul pătrat a fost evaluat la cinci euro", a declarat el.
Miron Mitrea a mai spus în faţa magistraţilor că, în mandatul său la Transporturi, au existat situaţii în care a trebuit să demoleze cu buldozerele anumite construcţii de la capătul pistei, care încălcau regimul de înălţime.
Cu acelaşi prilej, fostul ministru a declarat că, tot în perioada mandatului său, nu a fost rezolvată problema servituţii aeronautice (restricţii impuse în interesul siguranţei zborului - n.r.), d