Asiguratorul american MetLife Inc intenţionează să-şi reducă costurile înainte de taxe cu 600 milioane de dolari, să producă cel puţin o cincime din profiturile sale de pe pieţele emergente şi să revitalizeze una din cele mai vechi afaceri ale sale: vânzarea asigurărilor de viaţă clasei mijlocii americane, informează Wall Street Journal, care mai scrie şi că MetLife vrea să se extindă şi pe pieţele emergente din Turcia, România şi Egipt.
Directorul general al MetLife, Steven Kandarian, a afirmat că MetLife vrea să-şi majoreze profitul operaţional pe pieţele emergente la cel puţin 20%, de la 14% în prezent, contând pe ideea că standardele de viaţă s-au îmbunătăţit în ţările în curs de dezvoltare astfel încât cererea pentru poliţe de economii şi produse de asigurări va creşte.
Deoarece MetLife vrea să-şi vândă produsele membrilor clasei mijlocii din ţări ca Turcia, România şi Egipt, compania este de asemenea decisă să-şi majoreze vânzările către familiile cu venituri medii din SUA.
În primul trimestru din 2012, vânzările de asigurări de viaţă în SUA ale MetLife s-au ridicat la 112 milioane de dolari, în scădere faţă de 123 milioane de dolari în perioada similară din 2011. Încetinirea economiei şi scăderea numărului de agenţi au dus la declinul vânzărilor, susţin analiştii. Agenţii MetLife vor continua să aibă un rol important în vânzări, a explicat Kandarian. dar pentru a ajunge la alţi consumatori, compania vrea să extindă vânzările pe Internet.
În ultimele 12 luni acţiunile companiei au scăzut la bursă cu 28%. Marţi, acţiunile au crescut cu 0,5%, la 31,07 dolari, la bursa de la New York.
Într-un interviu acordat marţi, Steven Kandarian a recunoscut că MetLife se confruntă cu un mediu dificil. El a explicat că planul strategic care va fi anunţat miercuri nu estimează o îmbunătăţire majoră a economiei înainte de 2016 şi o creşter