Ilie Năstase e o figură singulară: la 40 de ani de la victoriile care l-au adus în fruntea topului în tenisul mondial, rămîne în topurile de notorietate autohtone, cu o aură greu de clasificat. Tenismanul dă măsura a ceea ce ar trebui să însemne o celebritate şi la noi: nu doar cunoscută, ci şi iubită de public.
Una dintre rubricile căutate în The Industry, revista de comunicare pe care o editez, este un top lunar de vizibilitate, realizat cu o agenţie pe nume MediaIQ, pornind de la numărul menţiunilor de pe Internet ale unui nume de persoană sau brand comercial. Rezultatele de pe online sînt un criteriu de vizibilitate bun, fiindcă şi televiziunile, şi ziarele majore (dacă mai putem vorbi de ultimele) sînt de ani de zile active în mediul virtual, aşa încît o contorizare realizată aici dă o măsură bună a acoperirii media a unei anumite chestiuni.
DE ACELASI AUTOR Ministrele şi pompa Brandul Moş Crăciun Probleme de imagine - Antonescu, Băsescu, Diaconescu, Ponta Patria ca baby sitter, de 1 DecembriePentru topul oamenilor, ne-au interesat mai degrabă entertainerii, decît politicienii, fie şi numai pentru că aceştia din urmă sînt aserviţi anumitor medii (mai ales televiziunile de ştiri) în concordanţă cu interesele patronului, deci nu au cifre care evoluează natural. Am avut însă nedumeriri în privinţa unor nume greu de clasificat. Dan Diaconescu e un realizator TV care se ocupă tot mai mult şi mai des cu politica, la fel cum Irinel Columbeanu e un autointitulat om de afaceri convertit la reality show-uri, pentru ca ulterior să-şi anunţe candidatura pentru Primăria Bucureştilor. Nici entertainerii propriu-zişi – ca Oana Zăvoranu, Smiley sau Cătălin Botezatu – nu au un profil clar. Prima nu se mai ştie exact ce este, dacă a fost ceva precis vreodată, al doilea – cel mai respectabil dintre cei trei – e totuşi un muzician devenit prezentator, iar lansările