Compania auto chineză ''Great Wall Motor'' vizează piaţa cumpărătorilor de maşini noi cu buget limitat, atât din Bulgaria cât şi din UE, iar preţurile vor concura cu modele similare ale unor producători auto consacraţi cum ar fi Fiat din Italia sau Dacia din România.
Ideea din spatele investiţiei este simplă: Bulgaria, cea mai săracă membră a UE oferă costuri reduse de producţie, forţă de muncă ieftină şi o cotă unică de impozitare de 10%, cea mai scăzută din UE. Asamblate într-un stat membru din UE maşinile chinezeşti pot intra pe piaţa europeană fără a plăti taxe vamale, notează cotidianul american The New York Times în ediţia de marţi.
Depăşind loialitatea faţă de branduri consacrate, Great Wall are o şansă echitabilă de a concura cu Dacia, Opel, Volkswagen, Toyota şi Chevrolet, este de părere Lubomir Stanislavov, redactor-şef al revistei auto TopGear Bulgaria editată de British Broadcasting Corp. “Preţul este foarte atractiv. În plus, brandurile mari nu au tradiţie pe piaţa bulgară, aşa că mă aştept ca oamenii să fie dispuşi să experimenteze un brand de care nu au auzit până acum”, a adăugat el.
La sfârşitul lui 2009, ''Great Wall Motor'' a început discuţii cu un potenţial partener bulgar pentru construirea unei uzine de asamblare de maşini, prima din Europa, pe terenuri agricole abandonate din afara localităţii Bahoviţa, în apropiere de Loveci, în nordul Bulgariei. Uzina s-a deschis oficial în luna februarie, producând trei modele - C10 Voleex, un mic hatchback cu cinci uşi şi motor de 1,5 litri, un camion pickup şi un vehicul utilitar sport. Preţurile încep de la 16.000 leva (aproximativ 10.400 dolari). Uzina poate produce 50.000 de autoturisme pe an.
Pentru moment, uzina de la Bahoviţa asamblează automobile din kituri fabricate şi vopsite în China. Dar planurile prevăd secţii de sudare şi vopsire care vor fi a