Mai sunt cinci zile până la terminarea Festivalului de Film de la Cannes. În cursă pentru La Palme d'Or continuă să figureze la loc de frunte "După dealuri", de Cristian Mungiu. Mai sunt însă pelicule nevăzute, care pot pretinde la recompensa supremă.
Prezenţă inedită miercuri la Cannes, în principala competiţie paralelă, Un certain regard. Filmul "7 zile la Havana" reuneşte de fapt tot atâtea scurt-metraje realizate de cineaşti mai mult sau mai puţin cunoscuţi. Palestinianul Elia Suleiman, francezul Gaspar Noé sau actorul Benicio del Toro, la prima sa regie aici–iată doar câteva din numele care semnează această peliculă, care ne povesteşte în şapte feluri diferite cum îşi petrece un străin o zi în capitala Cubei.
"7 zile la Havana" a fost finanţat parţial de internauţi cinefili, care au cumpărat "părţi" din film, un fel de acţiuni în valoare de minimum 20 de euro şi maximum o mie. Bani care au servit şi vor mai servi până pe 30 mai, ziua când iese filmul pe marile ecrane, la finanţarea promovării filmului. La ora actuală s-au recoltat peste zece mii de euro.
Mare atracţie din partea regizorilor pentru adaptările literare. Miticul "Pe drum", carte cultă a generaţiei "beat", semnată de Jack Kerouac, este ecranizată de brazilianul Walter Salles. Castingul este de vis: pe generic apar printre alţii Kirsten Dunst, Kristen Stewart şi Garret Hedlund. Toată critica de aici aşteaptă cu nerăbdare să vadă pe marele ecran cum a fost adaptată cartea scrisă acum o jumătate de secol. Numeroasele trasee urmate de Kerouac şi apoi de personajele sale au fost mai mult sau mai puţin respectate şi de Salles şi echipa sa de actori.
Transformaţi în adevăraţi globe-trotteri, ei au filmat scene în 20 de locaţii diferite din lume: New York, Chicago, San Francisco, bineînţeles, dar şi în Mexic, Canada şi în îndepărtata şi înzăpezita Patagonie din Argentina. "Oda