Petrom, cea mai mare companie din România, pregăteşte o strategie pentru următorul deceniu, iar documentul va fi prezentat în vara acestui an, potrivit celor mai recente informaţii disponibile. Analiştii din sector spun că şi în 2021 activitatea Petrom se va concentra pe explorarea şi producţia de hidrocarburi, dar estimează că firma va avea o prezenţă cu circa 25% mai suplă pe partea de benzinării, nefiind excluse exit-uri din pieţe precum Bulgaria sau Serbia. Totodată, investiţiile în domeniul energiei electrice ar putea continua, scrie revista Business Magazin.
Modul în care Petrom îşi vede dezvoltarea până în 2021 are puterea de a modela pieţe întregi, fie că este vorba de petrol, gaze naturale sau mai nou energie electrică. Câteva indicii despre schimbările care vor avea loc au fost prezentate de anul trecut.
Spre sfârşitul lunii septembrie 2011, Gerhard Roiss, proaspătul CEO al OMV, acţionarul majoritar al Petrom, anunţa la Istanbul liniile strategice pe care le va adopta după plecarea lui Wolfgang Ruttenstorfer, omul care a pus cea mai mare companie din România în mâinile austriecilor. Două direcţii au fost clare: grupul va renunţa în trei ani la active de rafinare şi marketing de un miliard de euro şi se va concentra până în 2021 pe creşterea semnificativă a segmentelor de explorare şi producţie, respectiv gaze şi energie, acestea fiind principalele centre de profit pentru orice companie petrolieră, partea de rafinare şi marketing urmând să-şi piardă treptat din consistenţă. Dacă acestea sunt direcţiile OMV, care va fi însă impactul asupra Petrom şi cum va arăta strategia pentru 2021 a celei mai mari companii din România?
Structura din 2021
"În cazul Petrom, la finalul lui 2011 structura companiei bazată pe valoarea activelor nete arăta astfel: 68% pe partea de explorare şi producţie, 11% pe gaze şi energie ş