Spotul oficial al Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), care se va desfăşura între 1 şi 10 iunie la Cluj-Napoca, a fost lansat în două versiuni, ambele parodiind ideea de "supradoză" de film.
Cele două versiuni ale spotului oficial TIFF 2012 pot fi vizionate pe site-ul www.tifftv.ro şi comentate pe pagina de Facebook a festivalului.
"Ideea a fost să filmăm nişte declaraţii despre dispariţia unui cinefil înrăit care şi-a dat duhul din cauza vizionării excesive de filme. Sper ca asta să nu descurajeze spectatorii fanatici de la TIFF", spune Marian Crişan despre spotul în care Luminiţa Gheorghiu, Adrian Titieni, George Piştereanu şi Alina Grigore deplâng dispariţia prematură a unui cinefil "din prea multă dragoste de filme".
Spotul a fost realizat după un scenariu de Anca Yvette Grădinariu, imaginea este semnată de George Dăscălescu, iar montajul de Tudor Pojoni.
"Am încercat să facem ceva comic cu mijloace puţine. Şi mi-a făcut plăcere să lucrez cu câţiva actori excelenţi şi o echipă dinamică", adaugă Marian Crişan.
Întreaga campanie de promovare a ediţiei de anul acesta a pornit de la ideea că filmul este religia TIFF-ului şi că cei care au crescut cu filmele festivalului sunt "credincioşii" lui.
Spotul regizat de Iulia Rugină îl arată pe un fanatic al TIFF în casă, uitat în faţa proiectorului, fascinat de imaginile din Odiseea spaţială 2001. Soţia acestuia, furioasă, îi aruncă pe geam telecomanda, care face un salt fantastic şi ajunge în ochiul lunii.
"Am ales să avem referinţe din Kubrick şi Méliès pentru că sunt două dintre highlight-urile ediţiei de anul ăsta. Racheta din luna lui Méliès s-a transformat în telecomanda zilelor noastre. Aşa că e un citat, peste fix 110 ani, al unui prim mare cineast - Georges Méliès. E un spot care vorbeşte în primul rând despre pasiunea pentru cinema. Şi a fost