Cursurile manageriale i-au stimulat pe 16% dintre executivii care şi-au trecut anul trecut titulatura de EMBA sau MBA pe cartea de vizită să facă primul pas în lumea antreprenoriatului. O bună parte din manageri îşi conduc însă afacerile pornite de la zero în tandem cu job-urile de zi cu zi.
Absolvenţii de MBA transformaţi în antreprenori s-au lovit însă de "testul" cel mai greu în business: au pus pe masă sume între 6.000 şi 500.000 de euro, au angajat oameni şi s-au dus cu declaraţii la administraţiile fiscale.
Fiecare din managerii de MBA care şi-au deschis un business propriu a creat între 1 şi 17 noi locuri de muncă într-o economie care înaintează pe coate determinând companiile să continue să ţină îngheţate bugetele de angajări. Ziarul Financiar a vorbit cu patru dintre managerii cu MBA care au păşit în acest an în lumea antreprenoriatului. Ce businessuri au început? Ce aşteptări şi cât de grei sunt primii paşi fără a avea în spate puterea unei multinaţionale?
Împotriva curentului: de la piese auto la un site de cupoane de reduceri
Alexandru Popescu, 24 de ani, absolvent al programului de MBA oferit de City University of Seattle, a decis că 2012 este anul potrivit pentru a porni o afacere pe cont propriu în mediul online. Acest pas a venit după ce acesta a ocupat mai mulţi ani poziţia de director de marketing al unui retailer de piese auto. Tânărul antreprenor a hotărât însă că are nevoie de o schimbare radicală în carieră. Astfel a decis să pună bazele businessului kupon.ro, un site care vinde pe internet cupoane de reduceri.
"Afacerea este începută de puţin timp. Până acum nu am făcut nicio tranzacţie. Căutăm mai mulţi agenţi de vânzări. În acest moment sunt foarte multe site-uri de acest gen pe piaţa din România, numai eu am identificat cel puţin 120 de site-uri cu care concurăm", explică el.
Businessul