Dezvoltarea serviciilor medicale, aparitia de noi clinici si spitale private, cresterea concurentei pe segmentul asigurarilor sau a serviciilor, ori produse financiare destinate medicilor au facut ca in ultimii doi ani, advertiserii din segmentul medical sa se situeze in top-ul spenderilor in publicitate.
Oana Cociasu, managing partner al Medic One, agentie specializata in comunicare medicala a grupului Lowe, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca bugetele investite la rate card de advertiserii din domeniul farmaceutic si medical au crescut in 2011 cu 26%, ceea ce inseamna o valoare a investitiilor la rate card de peste 828 milioane de euro.
Si asta dupa ce in in 2010, bugetele crescusera cu 55% fata de 2009.
"Daca ne referim la piata de comunicare medicala, oricate crize ar veni peste noi, sanatatea tot ar fi la mare pret si oamenii ar cauta intotdeauna remedii cat mai bune. Ca atare, batalia pentru suprematia in mintea potentialilor consumatori devine tot mai acerba", a declarat Oana Cociasu.
Motive pentru cresterea promovarii
In plus, Cociasu a adaugat ca exista si alti factori care au condus la o dinamica accentuata a comunicarii pentru sanatate.
Printre acestia se numara scaderea costului de difuzare, care a facut mai accesibil un canal esential de comunicare cum este televiziunea, si nevoia de informare din ce in ce mai mare si cautarea informatiei pe Internet, un canal de comunicare inca slab exploatat pe piata medicala din Romania.
De asemenea, cresterea bugetelor alocate promovarii in domeniul sanatatii si farmaceutic au mai fost determinate de imbatranirea populatiei, apetitul din ce in ce mai mare pentru produse de lifestyle, cum sunt de exemplu suplimente alimentare, produse naturale-bio si existenta multor produse intr-o categorie si nevoia crescuta de diferentiere.
@N_P