Turismul de afaceri din Romania este in continua crestere - asa o arata datele oficiale. Insa aceasta perspectiva roz ascunde vicii intretinute in aceeasi masura de agentii si de clientii corporate. Acestia au adoptat, de mai multa vreme, un "sistem de plati" convenabil la prima vedere, dar care pe termen lung ar putea duce la disparitia multor business-uri de pe piata.
Potrivit IATA, piata locala de business travel a crescut cu peste 10% in 2011, fata de anul anterior.
"Prognozez o crestere de 5-7% a turismului de afaceri in Romania, iar, pe fondul dezvoltarii infrastructurii, numarul de vizitatori va creste", a declarat miercuri Carmen Moraru, director general – Directia Promovare Turistica in cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, in cadrul conferintei GlobalStar Travel Management.
"La nivelul anului 2011, au fost inregistrati in unitatile de cazare intre 1,5-1,6 milioane de turisti, cresterea pe 2011 fiind de 12%. Acest trend pozitiv se va mentine si in prima parte a anului 2012, cu o crestere de doua cifre", a mai spus Moraru.
Sub aceasta prezentare optimista a realitatii se ascund vicii operationale intretinute de multa vreme tacit de agentiile de turism si clientii corporate ai acestora.
"Piata de business travel din Romania este bolnava, din cauza competitivitatii crescute, mai mult orientata pe partea de pret si plati. S-a ajuns ca o agentie sa fie, pe langa furnizor de servicii de travel, si furnizor de servicii financiare, deci s-a ajuns sa se crediteze clientii pentru anumite perioade de timp", a spus pentru DailyBusiness.ro Corina Pacuraru, manager general al agentiei Perfect Tour.
Lucrul acesta nu se intampla mai departe de Austria, Ungaria, a adaugat aceasta.
De unde vine bugetul pentru astfel de "atentii"?
"Unul dintre motivele pentru care past