Prin februarie, când poporul revoltat se mai dădea parţial cu bucile de pământ prin Piaţa Universităţii, intervenise un fel de divizare a protestatarilor. Erau stângişti, dreptaci, centrişti, feministe, ecologişti şi alte animale. Eu unul devenisem şi încă mai sunt prieten cu bloggerii liberali, monarhişti aproape în totalitate. Eram cu ei când fostul cascador şi senator Niki Dide l-a înjurat de Regina Mamă pe M.S. Regele Mihai. La un aşa afront, un cetăţean mic de statură şi ras în cap, venit din public, l-a făcut knock-out pe marele Dide. Dintr-un pumn l-a întors cu roţile în sus.
Buddha bar
Fiindcă dăduse dovadă de vitejie în faţa inamicului lez-majestuos, bloggerii liberali l-au invitat la o bere la cârciuma Pescarul, din proximitate. A vrut o bere fără alcool, pe motiv că e preot budist şi are canoane autoimpuse. Cum nimerisem lângă el la masă, m-am gândit să ne prezentăm. Fiindcă era complicat să îmi explice exact ce învârte, mi-a dat o carte de vizită pe care scria: „Rev. Josho Adrian Cîrlea-Head Priest, Jodo Shinshu Buddhist Association from Romania”. Luat cu revoluţia, peroram împotriva lui Boc, nu am mirosit brusc subiectul Josho. A rămas în grupul de amici care se formase în Piaţă în timpul protestelor. L-am remarcat ulterior, când vorbea pe teme religioase cu un alt prieten de-al meu, Bogdan Duca, teolog şi greco-catolic pe deasupra. Mi-am dat seama că Josho chiar se pricepe la orientalistică. M-am invitat să scriu un reportaj despre el şi m-a chemat la templu.
Templul şi shaormăria
Am descins undeva la Dristor, lângă vestita shaormărie cu acelaşi nume. Îmi era foame, aşa că am investit într-o lipie umplută cu de toate. Josho şi-a luat un sandviş vegetarian, pe motiv de alt canon, care-i impune să nu halească animale. Căile spirituale ne-au dus, după masă, pe mine şi pe Karina Knapek, într-o garsonieră dintr-un bloc ceauşis