Poliţiştii din România se află de multe ori în imposibilitatea de a acţiona la momentul potrivit, din cauza lipsei carburantului, dar şi a puţinelor maşini din dotare în stare de funcţionare, susţin liderii Sindicatului “Pro Lex”. Problema carburanţilor a stârnit controverse încă de anul trecut când măsurile de austeritate bugetară impuse Poliţiei Române vizau o reducere a consumului de combustibil per maşină la cel mult 100 de litri lunar. În Timiş, conducerea Poliţiei infirmă existenţa unei probleme cu carburanţii la nivelul secţiilor din judeţ, deşi liderii de sindicat spun că poliţiştii au mari probleme.
“Pro Lex” : “Există practica de a se baza M.A.I. pe resursele financiare ale poliţiştilor”
Preşedintele Sindicatului Poliţiştilor şi Vameşilor “Pro Lex”, Vasile Lincu, a declarat, citat de Mediafax, că lipsa carburantului din dotarea poliţiştilor îi pune, uneori, pe aceştia în postura de a renunţa la misiunile de urmărire a infractorilor. Potrivit acestuia, lipsa benzinei nu este singura problemă cu care se confruntă oamenii legii, aceştia fiind de multe ori în situaţia de a găsi soluţii imediate pentru a suplini lipsa de dotare, nereguli semnalate ministrului de resort.
Vasile Lincu susţine că există probleme la nivelul întregii ţări, în ceea ce priveşte logistica necesară pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu, în ceea ce priveşte combustibilul, piesele de schimb. Există, însă, “practica de a se baza instituţia pe resursele financiare ale poliţiştilor. Să spună că se descurcă, că trebuie să se descurce. Ei bine, de ceva vreme nu se mai pot descurca, deşi au interesul de a-şi îndeplini sarcina de serviciu şi conştientizează că au nevoie de o maşină care să fie în stare de funcţionare. E interesul lor în primul rând, dar din cauza reducerilor salariale, acest lucru nu mai e posibil”, declară liderul “Pro Lex”.