O statistică a X-Trade Brokers spune că doar 1% din românii care participă la concursurile de tranzacţionare sau deschid conturi demonstrative fac pasul către un cont real
Chiar şi dintre aceştia, între 70% şi 90% înregistrează pierderi, în măsura în care nu îşi pot controla emoţiile
Educaţia financiară din România este încă precară, iar paşii către tranzacţiile sofisticate sunt timizi şi stângaci, este una dintre concluziile care s-au desprins din discuţiile cu reprezentanţi ai casei de brokeraj poloneze X-Trade Brokers, care în România operează un sistem de tranzacţionare OTC. Aceştia au lansat ieri oficial cea de-a patra ediţie a concursului de tranzacţionare online XTB-Trading Cup, care a început luni şi va dura trei săptămâni pe conturi demonstrative, cu bani virtuali.
Premiul cel mare al concursului este un autoturism Audi TT, însă obiectivul principal al companiei este acela de a câştiga noi clienţi care să deschidă conturi cu bani reali. Totuşi până acum rezultatele au fost mai degrabă slabe, doar 1% dintre cei care au participat la ediţiile precedente ale concursurilor devenind clienţi ai XTB, după cum a declarat directorul general al reprezentanţei din România, Tadeusz Kuropatwinski. Prin contrast, în Polonia, peste 15% dintre cei care îşi deschid conturi demonstrative fac pasul către piaţă în aproximativ 60 de zile. În România, această perioadă este extinsă la 6 luni.
În plus, ratele de succes ale acestor noi clienţi sunt coborâte. Cea mai mare parte a lor nu îşi pot controla emoţiile, aceasta fiind principala distincţie dintre tranzacţionarea pe un cont demo şi cea cu bani reali, spune Claudiu Cazacu, analist financiar la X-Trade Brokers. Până la 90% dintre noii clienţi consemnau pierderi la început, însă procentajul a tins să coboare către 70% pe măsură ce casa de brokeraj a încurajat efortul educaţional al participanţilor