Ma bantuie o intrebare. Daca acum, inainte de alegeri, cand se presupune a mai tine cont de gura lumii si cand imaginea "celui mai cinstit Guvern" din toate timpurile inca mai conteaza, Victor Ponta isi permite astfel de extravagante precum cea a numirii de la Inspectoratul de Stat in Constructii, la ce ne-am putea astepta dupa ce, conform noului sistem de vor majoritar, USL va obtine o majoritate covarsitoare in Parlament?
Intrebarea, recunosc, are inclus in ea si o buna parte de raspuns. Dupa lipsa de scrupule din actiunile premierului, putem sa ne imaginam tot ce-i mai rau.
Si totusi. O alta intrebare. Oare chiar atat de sigur este Victor Ponta de victoria din toamna incat isi imagineaza ca USL are liber la dezmat total? Daca nu este si inca ii pasa de imaginea Guvernului, cum a fost posibil sa ticlueasca o mizerie atat de mare precum cea de la ISC? Sa il fi luat prin surprindere?
Putin probabil ca Ponta sa nu fi avut nici macar idee despre nebunia pe care Adrian Balaban Grajdan avea sa o comita. Cine are calendarul mutarii institutiei de la MDTR in subordinea directa a premierului si numirea noului presedinte intelege ca totul a fost premeditat.
Atunci? Joaca Victor Ponta sinucigas - orice si oricat, doar sa isi salveze mentorul de-o viata, pe Adrian Nastase? Unii spun ca toate numirile si demiterile astea, incepand cu cele de la Educatie si terminand cu sinistrosenia de la ISC, au mai degraba rolul de a-i consolida pozitia in varful partidului.
Oricat de coerenta ar putea fi aceasta ipoteza pentru unii, nu gasesc niciun argument solid in favoarea ei. Mai cu seama pentru ca a existat cazul Grajdan - Nastase de la ISC - ICCJ.
Graba cu care Ponta a luat toate masurile pentru ca prejudiciul sa fie retras de catre Inspectorat de la ICCJ nu tradeaza decat forta si determinarea cu care premierul e