Pianistul Horia Mihail s-a născut la Braşov şi a debutat la vîrsta de zece ani, cu Concertul în Re major de J. Haydn. În 1995, a absolvit cursurile Universităţii din Illinois, iar în 1999, a primit „Artist Diploma“ de la Boston University, unde a studiat cu Anthony di Bonaventura. A fost recompensat cu Esther B. & Albert S. Kahn Career Entry Award şi timp de trei ani a fost lector la Boston University. În 2002, s-a întors în ţară şi a început să se implice şi în activitatea managerială. Este solist al Filarmonicii şi membru al Romanian Piano Trio, cofondator al Asociaţiei Culturale Accendo, solist concertist al Orchestrelor şi Corurilor Radio. În 2011, a susţinut trei turnee de succes: Pianul călător – pe urmele lui Franz Liszt (proiect organizat de Radio România Cultural şi asociaţia culturală Accendo), Duelul viorilor – Stradivarius versus Guarneri, alături de Liviu Prunaru şi Gabriel Croitoru, şi Cele trei dive, alături de Ruxandra Donose, Teodora Gheorghiu şi Leontina Văduva. (Pentru Pianul călător, a primit recent Premiul Radio România Cultural „In memoriam Iosif Sava“.) Anul acesta, a încheiat deja un proiect, Flautul de Aur, alături de flautistul Ion Bogdan Ştefănescu, şi pe 21 mai a plecat în al doilea turneu cu Pianul călător. Aţi încheiat recent turneul Flautul de Aur. Care este povestea lui şi cum aţi lucrat cu flautistul Ion Bogdan Ştefănescu, cu care nu v-aţi mai întîlnit de aproape 20 de ani? Nu ne-am mai văzut din 1995, deci nu sînt chiar douăzeci, sînt şaptesprezece. Pe atunci, Ion Bogdan Ştefănescu se afla, ca şi mine, în Illinois, unde îşi făcea masteratul. De altfel, am şi locuit în acelaşi apartament timp de un an, lucru care a fost benefic pentru amîndoi, ne aflam la vîrsta potrivită, douăzeci şi ceva de ani, am schimbat o mulţime de informaţii din toate domeniile, el fiind un om foarte cult şi cu interese diverse. El, la rîndul lui, a afl