Cele două ţări au cheltuit enorm pentru stadioane şi infrastructură
Erste: Investiţiile au ajutat la diminuarea efectelor crizei financiare
Un milion de turişti sunt aşteptaţi la turneu şi vor cheltui cel puţin 800 mil. euro
Un lucru este cunoscut de absolut toată lumea - organizarea unui eveniment de anvergură internaţională, indiferent de natura acestuia, ajută la creşterea capitalului de imagine şi încredere a organizatorului. Mai ales în ceea ce priveşte competiţiile sportive continentale şi intercontinentale. Am avut şi noi ocazia de a ne bucura de atmosfera creată de un eveniment sportiv internaţional, prin organizarea la Bucureşti a finalei de anul acesta a Europa League, dintre Atletico Madrid şi Athletic Bilbao, încheiată cu victoria celor din capitala Spaniei, cu 3-0, prin golurile marcate de Radamel Falcao şi Diego.
Zeci de mii de spanioli, şi nu numai, au invadat capitala noastră pentru a asista la acest meci. Aceştia au cheltuit circa 10 milioane de euro, în doar 3 zile. Acum imaginaţi-vă ce înseamnă să organizezi un turneu final de fotbal, cum este cel care va începe pe data de 8 iunie în Polonia şi Ucraina.
Potrivit unui studiu realizat de grupul austriac Erste, referitor la cum va influenţa economia celor două ţări organizarea Campionatului European de Fotbal, am aflat în primul rând că sunt aşteptaţi aproximativ un milion de turişti, care să genereze venituri pentru afacerile locale, şi nu numai, de cel puţin 800 de milioane de euro. Astfel, analiştii Erste se aşteaptă ca fiecare suporter străin să stea în medie 3-4 nopţi şi să cheltuie 800 de euro.
Cele 800 de milioane de euro ar putea creşte în condiţiile în care în etape superioare ale turneului final vor avansa selecţionate din ţări mai îndepărtate, cum ar fi Portugalia (grupa B), Spania (grupa C) sau Anglia, din grupa D. Astfel s-ar păstra afluenţa de tur