Producatorul francez Peugeot a inceput in aprilie productia modelului 208, inlocuitorul lui Peugeot 206+ si 207, un autoturism sic cu un design atletic si o silueta de felina.
Noul 208 are un interior modern, imbunatatit semnificativ fata de modelele pe care le inlocuieste, cu accent pe stil si materiale de calitate. Noul model se remarca printr-un volan mai mic, amplasat destul de jos, astfel incat ceasurile de bord se vad doar peste el. In centrul bordului avem un touchscreen, cu functii pentru radio, navigatie si computer de bord.
Pentru testul organizat pana la Brasov am ales doua modele, un Peugeot 208 cu 3 usi, motorizarea diesel de 1,6 litri 115 CP cu transmisie manuala, echiparea de top Allure, care are un pret de 17.800 euro cu TVA si un 208 cu 3 usi, motorizarea pe benzina de 1,6 litri 120 CP, transmisie manuala, echiparea Allure, al carui pret este de 16.000 euro cu TVA.
Optional pe masini au fost tapiteria partial din piele pe modelul diesel care are un pret de 1.000 euro cu TVA si culoarea Rouge Noir pe modelul pe benzina care are un pret de 300 euro cu TVA.
Desi prefer motorizarile diesel, de data aceasta mi-a placut mai mult motorul pe benzina, masina este mult mai interesanta la condus si accelereaza mult mai bine in depasiri. La consum totusi a castigat propulsorul diesel, cu o diferenta de 2 litri la 100 km in afara orasului. Motorul diesel a consumat pana la munte sub 5%, iar cel pe benzina sub 7%.
Daca punem in balanta cat de repede accelereaza cele doua motorizari (0-100 km/h in 9,7/9,9 secunde), ce consum au si cat costa cred ca o alegere mai buna ar fi motorizarile mici, de 1,4 diesel 68 CP si 1,4 benzina 95 CP.
Noul 208 are un sistem nou de servodirectie asistata, in timp ce conduci volanul se simte foarte tare, asemeni masinilor cu suspensie rigida, oferind un control foarte bun.
Pozitia la vol