Bani oferiţi pentru defăimarea contracandidatului, postere denigratoare, strategi în campania negativă angajaţi pe bani grei din Ungaria – cam acestea ar fi premisele pentru o campanie murdară în sânul comunităţii maghiare. De obicei alegerile se desfăşurau fără a crea mare vâlvă în comunitatea maghiară, chiar şi după apariţia Partidului Civic Maghiar (PCM). Apariţia a încă unei formaţiuni (Partidul Popular Maghiar din Transilvania – PPMT) împinge lupta electorală pentru voturile maghiarilor într-o zonă, în care nici campania partidelor romăneşti nu prea ajunge.
„În campanie trebuie să avem o abordare pozitivă, trebuie să arătăm rezultatele avute în modernizarea localităţilor şi judeţelor conduse de UDMR” – declara cu ceva timp în urmă Kelemen Hunor, preşedintele UDMR despre strategia de campanie la locale. La fel, conducătorii celorlalte formaţiuni politice ale maghiarilor au declarat în repetate rânduri, că o să aiba o abordare pozitivă în campanie.
Odată ajunşi în perioada numirii candidaţilor, promisiunile pentru o confruntare electorală pe un ton civilizat au început să fie încălcate. În judeţul Harghita mii de postere denigratoare la adresa preşedintelui consiliului judeţean au împânzit localităţile, bloguri anonime inundă spaţiul public cu informaţii fără sursă despre candidaţi UDMR, pe care aceştia le neagă. Aceste campanii sunt atribuite în general PPMT.
În contrapartidă, într-o conferinţă de presă preşedintele PPMT, Toro T. Tibor a acuzat celelalte două formaţiuni, că au ameninţat şi au încercat să intimideze candidaţii PPMT.
Surse din interiorul PPMT şi PCM afirmă că cele două partide au angajat pe bani grei strategi în campanii negative pentru a încerca să ofere o şansă candidaţilor proprii, care în marea lor majoritate nu au nicio şansă în faţa candidaţilor UDMR. În secuime aceşti specialişti din Ungaria au sfătuit conducătorii P