Guvernul de la Tokyo va folosi o trupă pop de 92 de fete, numită AKB48, pentru a promova vânzarea de "obligaţiuni de reconstrucţie", destinate finanţării refacerii zonelor devastate de cutremur şi tsunami anul trecut.
Statul vrea să emită astfel de obligaţiuni în valoare de 2.682 miliarde de yeni (27 miliarde de euro) în acest an şi, din cauza cererii reduse, a recurs la o campanie promoţională care include atât trupa pop, cât şi un luptător de sumo.
Trupa AKB48 aduce un succes instantaneu în Japonia oricărui produs promovat, de la cafea la lenjerie, scrie „Wall Street Journal".
Convingerea investitorilor să cumpere obligaţiuni guvernamentale ar putea fi însă un pic mai dificilă.De aceea, ministerul de Finanţe vrea să includă trupa de fete în promovarea obligaţiunilor de reconstrucţie, a declarat o sursă, sub protecţia anonimatului, întrucât campania publicitară va fi lansată abia marţi.
Guvernul vrea să vândă obligaţiuni de circa 27 miliarde de euro în acest an, însă cererea pentru titluri ale statului nipon este foarte redusă, investitorii căutând randamente mai bune în alte plasamente.
"Aici intervin fetele din districtul tocilarilor Akihabara: Ministerul Finanţelor speră ca popularitatea trupei AKB48 să crească expunerea obligaţiunilor, să crească interesul investitorilor şi să compenseze dobânzile oarecum neatractive", scrie publicaţia.
Akihabara, numit şi "oraşul electronic Akihabara", este un cartier important al capitalei în retailul de produse electronice şi altele.
Decizia face parte dintr-o campanie mai amplă de folosire a celebrităţilor pentru a atrage interes asupra emisiunilor de obligaţiuni, luptătorul mongol de sumo Hakuho fiind primul dintr-o serie de patru staruri care urmează să apară în reclame TV, anunţuri în presă şi postere.
AKB48, care vinde de obicei un milion de copii ale single-urilor în prima z