- Editorial - nr. 101 / 26 Mai, 2012 Campania electorala acapareaza atentia mass-mediei, sub forma de publicitate platita sau mascata. Manipularea electoratului este la moda in toate regimurile politice, asa ca nu-i de mirare ca, intr-o democratie originala, precum cea romaneasca, exista, din abundenta, articole publicitare, chiar si atacuri murdare la persoana. De pilda, preotii ortodocsi, potrivit canoanelor bisericesti, n-au voie sa se implice in aceste campanii, spre deosebire de cei din alte culte. Preotii ortodocsi sunt obligati sa propovaduiasca doar politica Mantuitorului – pacea si buna intelegere dintre oameni, indiferent de etnie, religie, convingeri politice. Intrucat si ei vietuiesc in cetate, nu pot ramane indiferenti la viitorul comunitatii pe care o pastoresc si, pornind de la invatatura "Sa dati Cezarului ce este al Cezarului si lui Dumnezeu ce este a lui Dumnezeu”, consider ca nu pacatuiesc, nu incalca canoanele bisericesti si hotararile Sfantului Sinod atunci cand sunt intrebati, mai bine spus provocati, sa-si exprime parerea cu cine vor vota. In definitiv, in calitate de cetatean contribuabil, preotul are dreptul la o opinie personala, bineinteles fara sa implice Biserica. In urma cu cativa ani, le-am spus credinciosilor intr-o Biserica Ortodoxa sa nu-si vanda terenul agricol strainilor. Un cetatean, dornic sa scape cat mai repede de agoniseala catorva generatii, a comentat cu voce tare: "Popa sa-si vada de slujba, ca de pamant ne ocupam noi…!”. Sincer sa fiu, acest comentariu m-a durut, fiindca, cu 70 de milioane de lei vechi/ha, s-a vandut mai mult de jumatate din hotarul satului respectiv. Dupa unii mercenari platiti, preotul nu are voie sa se implice in problemele sociale ale comunitatii, sa-si expuna parerea, sa acorde un sfat unui tanar roman hotarat sa ramana acasa, sa-si infiinteze o ferma, sa puna pe picioare o afacere rentabila, pentru