Concurenți care au furat startul, candidați clonați ori mită electorală în cele mai surprinzătoare forme. Așa a arătat prima săptămână de campanie pentru alegerile din iunie.
Deși legea stabilește clar debutul acestora cu 30 de zile înaintea scrutinului, în multe localități, acțiunile de ademenire a alegătorilor au început cu mult timp înainte. Dan Cristian Popescu, care se dorea candidat al PNL la Primăria Sectorului 2, și-a afișat încă de anul trecut chipul pe mai multe clădiri centrale din București.
Meșurile de zeci de metri pătrați erau oficial reclamă la revista „The Marketer“, pe coperta căreia apărea, însă, doar imaginea tânărului politican, numele și funcția acestuia și ceva ce putea fi luat foarte bine drept slogan electoral: „Dreptul la normalitate“. În aprilie 2012, el a repetat figura, de această dată afișând reclame de mari dimensiuni unde apărea împreună cu fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, de această dată precizând că este candidat USL la primăria sectorului 2.
Și campania de imagine a lui Silviu Prigoană, având ca element central celebrul plici, a debutat înainte de startul oficial, asta în timp ce partidul său, PDL, a lansat în aprilie campania „Bucureștiul reciclează“, având ca simbol o inimă verde. Adică, exact semnul electoral al formațiunii pentru scrutinul din 10 iunie. Primarul general Sorin Oprescu nu a ezitat să închirieze un panou publicitar lângă Pasajul Pipera, deschis pe 30 aprilie, în care să se laude cu această realizare, iar candidatul UNPR la Primăria Sectorului 5, Corin Romanescu, a distribuit încă din aprilie diverse ajutoare locuitorilor din zonă.
Asaltul tizilor
Și mita electorală pare să fi luat forme noi în 2012. Un candidat dintr-o comună argeșeană este acuzat că le-a împărțit alegătorilor medicamente și ochelari, iar într-o comună gălățeană s-ar fi distribuit saci cu îngrășăminte chimice