• Cel care ocupa, pana pe data de 10 iunie, fotoliul de primar al orasului Targu Frumos a cheltuit sute de milioane lei pentru a-si pune pe stalpi bannere si mesh-uri electorale
In prezent, in judetul Iasi, cea mai agresiva campanie o fac primarii care timp de patru ani au gestionat banul public si si-au facut plinul. Pentru ca au pus un ban deoparte acum au destui pentru campania electorala. Majoritatea contracandidatilor provin din mediul privat unde pe timp de criza banii se castiga foarte greu si de aceea nu-si permit sa iroseasca fonduri precum o fac in aceasta perioada primarii in functie care mai vor inca un mandat.
Astfel, primarul Gheorghe Tataru, din Targu Frumos, a umplut orasul cu bannere si mesh-uri electorale de dimensiuni uriase. Fata lui Tataru apare acum la fiecare colt de strada. Pe bannere s-a pozat alaturi si de cate un lider PNL. Ieri, puteau fi numarate cu usurinta in oras, numai in zona blocurilor, cel putin 20 de mesh-uri si 20 de bannere. Avand in vedere ca un banner costa cel putin 5 milioane lei vechi, cu tot cu montaj, iar pretul unui mesh este cuprins intre 5 si 10 milioane lei vechi, rezulta ca Tataru a cheltuit zilele acestea cel putin 200 milioane lei vechi numai pe aceste materiale electorale. Nu au fost luate in calcul si afisele.
De unde a avut Gheorghe Tataru atatia bani? In declaratia de avere nu se precizeaza ca ar dispune de aceasta suma. Dimpotriva in declaratia de avere a scris ca impreuna cu sotia este dator la banci cu vreo 25.000 euro. In aceste conditii a folosit bani negri. Daca ar fi folosit sponsorizari trebuie sa le declare conform legii ceea ce nu a facut. In aceste conditii nu este de mirare ca la Primaria orasului Targu Frumos majoritatea contractelelor se incheie fara licitatie, prin achizitie directa. Asa se pot negocia mai usor comisioanele intre firma care incheie contra