Echipa de campanie a lui Barack Obama şi-a multiplicat atacurile împotriva republicanului Mitt Romney, cu riscul de a-i ştirbi din popularitatea personală preşedintelui în exerciţiu, unul dintre atuurile sale în vederea alegerilor din 6 noiembrie, relatează AFP.
Sondajele date publicităţii în această săptămână, cu aproape cinci luni înaintea alegerilor prezidenţiale, îi conferă un uşor avantaj preşedintelui în faţa lui Romney, dar arată, de asemenea, ca cel publicat de Washington Post şi ABC, că mai mulţi americani dezaprobă modul în care guvernează Obama (49 la sută) decât îl aprobă (47 la sută). Acest scor este tras în jos de dosarele economice, domeniu în care 55 la sută dintre cei intervievaţi se declară nemulţumiţi.
În schimb, pentru 52 la sută dintre americani, Obama are calităţi personale mai bune decât Romney pentru a fi preşedinte. Doar 38 la sută îi conferă un avantaj lui Romney în acest domeniu. Într-un sondaj realizat de Wall Street Journal/NBC, 49 la sută afirmă că au o opinie pozitivă faţă de preşedinte, în timp ce procentul nu atinge decât 34 la sută pentru Romney.
Or, de săptămâna trecută, echipa lui Obama a adoptat o strategie de atacuri împotriva lui Romney, care vizează în special cariera acestuia în capitalul de risc. El este descris în înregistrările video drept un "vampir", un "distrugător de locuri de muncă" sau "contrariul lui Robin Hood", pe fondul imaginilor cu uzinele falimentate şi angajaţii concediaţi.
La sfârşitul acestor filme, conform legii, se poate auzi vocea preşedintelui spunând "sunt Barack Obama şi aprob acest mesaj".
"Susţinătorii (lui Obama) au decis să încerce să împiedice creşterea cotei de popularitate a lui Romney. Este probabil periculos" pentru imaginea preşedintelui-candidat, observă Clyde Wilcox, profesor de ştiinţe politice la universitatea Georgetown.
În opinia lui, popularita