Afacerile cu bere la nivel mondial sunt dominate în acest moment de o mână de companii – Anheuser-Busch In Bev, MillerCoors sau Diageo, ca să menţionăm doar câteva dintre ele.
Chiar dacă în acest moment afacerile sunt blocate de contracte pe termen lung prin care opresc vânzarea unor branduri noi în magazine sau restaurante, aceste companii cheltuiesc anual milioane de dolari pentru a se promova.
Pe de altă parte, gusturile băutorilor sunt imprevizibile. Dacă generaţiile trecute preferau MGD (Miller Genuine Draft) sau Guinness, adulţii de astăzi vor să încerce berile artizanale sau varietăţile cu puţine calorii. În acest fel, este mai uşor pentru noii veniţi pe piaţa berii să încerce să ia locul liderilor.
În fiecare an, compania de cercetare Millward Bronw realizează topul celor mai bine cotate 10 branduri de bere, bazându-se pe valoarea acestora. Cercetătorii iau în considerare câştigurile unui anumit brand, în dolari, poţenţialele câştiguri viitoare şi calitatea brandului în mintea consumatorilor.
10. Beck's. Valoarea brandului: 1.554 miliarde de dolari, în scădere cu 20%. Foto: bar din Lund, Suedia
9. Miller Lite. Valoarea brandului: 2.313 miliarde de dolari, în scădere cu 9%. Foto: Cafe Barbette in Minneapolis.
8. Brahma. Valoarea brandului: 2.359 miliarde dolari, în creştere cu 18%. Foto: În Zuri Bar în Brisbane, Australia.
7. Guinness. Valoarea brandului: 4,044 miliarde de dolari, în creştere cu 17%. Foto: Lisa, barmaniţa la John Curtin, Melbourne.
6. Stella Artois. Valoarea brandului: $4.529 billion, s-a menţinut. Foto: Haddington's, în Austin.
5. Skol. Valoarea brandului: 4.698 miliarde de dolari, în creştere cu 3%. Foto: Un bar din Bankside, Londra.
4. Corona. Valoarea brandului: 5.114 miliarde de dolari, în scădere cu 6%. Foto: Un bar din New Orle