Presa franceză comentează pe tonuri foarte diferite palmaresul premiilor distribuite duminică la Cannes. Dacă toţi criticii apreciază faptul că La Palme d'Or a fost dată filmului "Amour" de Mihael Haneke, nu la fel de unanim este privit restul palmaresului.
"Premiile au fost echilibrate şi de calitate. Nu au lipsit din palmares favoriţii competiţiei adică Michael Haneke şi Cristian Mungiu" remarcă Le Figaro. Un ziar conservator care salută "prestaţiile excepţionale ale actriţelor Cristina Flutur şi Cosmina Stratan" în pelicula "După dealuri", ambele recompensate cu premiul pentru cea mai bună interpretare feminină.
"Remarcabile şi indisociabile, unite prin talent si printr-un tragic destin pus în scenă de Cristian Mungiu. Un regizor care "denunţă astfel obscurantismul şi sectarismul bisericii ortodoxe române" mai scrie acelaşi Le Figaro, ziar care ne reaminteşte că cele două actriţe premiate îşi făceau prima apariţie pe marele ecran cu acest film "După dealuri".
Libération, ziar de centru-stânga, descrie filmul lui Mungiu ca pe o critică a "fanatismului arierat în care s-a închis mânàstirea ortodoxà din "După dealuri"". Criticul publicaţiei regretă "academismul reacţionar" care marchează filmul regizorului român. Le Monde a fost însă entuziasmat de "După dealuri", un film "fascinant" în care "personajele principale dau impresia că au fost gonite de sărăcie şi injustiţie din această lume - în cazul nostru, România privatizărilor şi a corupţiei."
Revista conservatoare Le Point e mult mai critică. "Recompensând filmul lui Cristian Mungiu de două ori, juriul prezidat de italianul Nanni Moretti confirmă tendinţele sale bergmaniene. Subiectul ales este însă arid, tratat şi mai arid din cauza multiplelor sale metafore cristice. Lunga şi plictisitoarea dramă nu ne oferă din păcate, plăcerile estetice ale unui Bergman, nici profunzimee sa spririt