Ministerul Transporturilor, dar şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), nu intenţionează modificarea actualei strategii ce prevede realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti din fonduri nerabursabile ale UE şi a autostrăzii Comarnic-Braşov printr-o eventuală concesiune, au declarat ieri ziarului România Liberă oficiali din conducerea celor două instituţii.
Precizările au venit după ce unele situri de ştiri au afirmat că motivul pentru care fostul director general interimar al CNADNR, Daniela Drăghia, şi-a dat demisia, ar fi fost o diferenţă de viziune în privinţa autostrăzii Sibiu-Piteşti. Dacă fosta conducere a Ministerului Transporturilor şi Daniela Drăghia pledau pentru menţinerea coridorului IV pe actualul traseu, Nădlac-Sibiu-Piteşti-Bucureşti, noua conducere ar fi vrut mutarea acestuia spre est, pe ruta Bucureşti-Ploieşti-Braşov-Făgăraş-Sibiu.
Planurile rămân însă neschimbate
Atât oficiali din conducerea Ministerului Transporturilor, cât şi ai CNADNR, infirmă existenţa oricăror intenţii de modificare a actualei strategii. "Nu s-a făcut nicio modificare. Dacă se va face vom anunţa oficial. Ceea ce a afirmat Daniela Drăghia este greşit", spune Cistina Savu, consilier de comunicare a ministrului Ovidiu Silgahi.
Ionuţ Maşala, directorul economic al CNADNR, însărcinat cu conducerea interimară a companiei, respinge şi el ideea unor modificări privitoare la traseul coridorului IV. El afirmă că Ministerul Transporturilor e responsabil de creionarea strategiei de dezvoltare a reţelei rutiere, dar că, din punct de vedere al companiei, nimic nu s-a schimbat. Argumentele sunt multe. "Coridoarele sunt parte a tratatului de aderare la UE şi sunt prevăzute în anexe. Nu se pot schimba. Sibiu Piteşti e singura cale prin care putem termina Coridorul IV. Finanţarea se va face din următorul exerciţiu financiar al UE"