Il cheama Mustafa Gençay, este director de vanzari si marketing in cadrul Calista Resort, un complex de lux din Belek, Antalya. El este, de fapt, inventatorul conceptului de all-inclusive in turismul turcesc.
Si-a inceput cariera in domeniul hotelier in 1990, cand era doar un pusti. In 1995 a introdus in hotelurile turcesti conceptul all-inclusive, intr-un hotel din Kemer cu doar 245 de camere. „Observam cum familiile aflate in vacanta aveau urmatoarea problema: cei mici voiau inghetata, tatii preferau mai multa bere, iar femeile, mai pretentioase, isi doreau sortimente suplimentare de mancare. Asa am introdus conceptul de all-inclusive, iar hotelul a ajuns la un grad maxim de ocupare din mai pana in octombrie. Apoi, turistii au vrut mai mult. Asa au aparut conceptele all-inclusive imperial, all-inclusive extra. Clientii vor sa manance direct de pe plaja, asa ca acum ei pot comanda.”
„Principala problema a fost urmatoarea: cum sa umplem fiecare hotel cu turisti. Am avut probleme pentru ca in fiecare an erau deshise alte hoteluri moderne, competitia devenea tot mai puternica de la an la an. La inceput nu am stiut cum sa gestionam costurile, ne era greu sa previzionam cat de multa bere vor bea turistii, de exemplu. Am observat, in cele din urma, spre exemplu, un cost mediu de 25 de euro/turist cu mancarea si bauturile. In cazul nostru, la Calista Luxury, acest cost ajunge la 35-38 de euro/turist in fiecare zi.”
All-inclusive in alte tari
„Am fost in Tunisia si in Egipt, insa acolo nu am vazut un sistem all-inclusive comparabil cu cel de aici. Ei nu au experienta noastra. Vin hotelierii din Grecia si Spania si ne intreaba cum reusim sa facem un all-inclusive atat de bun. Le spun, de fiecare data, ca spre deosebire de noi, ei fac parte din Uniunea Europeana unde sunt tot felul de reglementari. Noi cumparam toate produsele cu un an inainte sa