Valoarea raportata a pietei de publicitate online din Romania in anul 2011 a fost de 91,8 milioane de lei, echivalentul a 21,7 mil euro la un curs mediu de 4,2379 lei/euro, dupa cum se arata in cea mai recenta editie a studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS), derulat de IAB Romania si PwC Romania.
Astfel, la nivelul intregului an, dinamica veniturilor din publicitate online pentru toate companiile participante la studiu a cunoscut o crestere de 7% comparativ cu 2010. Cu toate acestea, raportat la grupul de referinta veniturile din 2011 au scazut cu 7, 3% comparativ cu 2010.
"In conditiile in care piata media se confrunta inca cu o situatie dificila, in ciuda reducerii numarului publicatiilor scrise, care ar fi trebuit sa duca la o suplimentare a veniturilor pentru cele ramase, piata publicitatii online a inregistrat totusi o crestere de 7 procente in 2011", a Ruxandra Bandila, director marketing, comunicare si business development, PwC Romania.
"Ritmul de dezvoltare al pietei publicitatii online ar putea parea moderat. Daca insa il comparam cu situatia existenta in 2007, primul an pentru care PwC Romania a derulat studiul ROADS pentru IAB Romania, observam ca ritmul mediu anual de crestere al valorii raportate a pietei a fost de 21,2%", a adaugat Ruxandra Bandila.
Veniturile inregistrate de cele 22 de companii participante la studiu in semestrul al 2-lea al anului 2011 se ridica la 48 milioane lei, inregistrand o crestere de 10% comparativ cu semestrul 1 al aceluiasi an si cu 9% mai mari decat veniturile inregistrate in acelasi semestru al anului 2010.
Raportat la grupul de referinta al anului 2010, valoarea pietei de publicitate online in semestrul al II-lea al lui 2011 a crescut cu 8,8% fata de semestrul 1 insa a inregistrat o scadere cu 5,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010.
@