PostMaster, unul dintre cei mai mari operatori privați de distribuţie de cataloage publicitare şi servicii poştale din România, mizează anul acesta pe afaceri de 11 milioane de euro, în creștere ușoară față de anul trecut, când a înregistrat 9,9 milioane de euro.
Anul trecut, compania a devenit membră a grupului Austrian Post Group, unul dintre cele mai mari din industria specifică din Europa, cu afaceri de 2,35 miliarde de euro. ”Aşteptăm cu interes anul 2013 şi liberalizarea pieţei serviciilor poştale. Suntem pregătiţi să concurăm cu Poşta Română pe aproximativ 80% din teritoriu, acoperind 95% din populaţie”, a declarat Mihai Preoţescu, Managing Partner PostMaster. Principalele două zone de business în care activează compania sunt ”distribuţia neadresată a cataloagelor publicitare şi de informare”, reprezentând cel mai important instrument de marketing direct pentru industriile de larg consum, şi ”servicii poştale - distribuţie adresată”, segment care se aşteaptă să aibă schimbări semnificative odată cu liberalizarea pieţei în 2013.
Totodată, compania oferă servicii de GeoMarketing (care permit reprezentarea grafică a repartizării clienţilor pe zone şi diferite caracteristici cum ar fi venitul şi preferinţele de consum) şi de gestiune a bazelor de date. Segmentul de piaţă pentru distribuţia neadresată este polarizat, fiind gestionat în proporţie de 95% de PostMaster împreună cu principalul competitor.
Compania estimează piaţa de materiale neadresate la un volum de aproximativ 800 de milioane de cataloage, broşuri sau alte informări anual. Din aceasta, PostMaster îşi adjudecă peste 60% cu circa 500 de milioane de trimiteri pe an. Dimensiunea pieţei este oferită de amploarea industriilor care folosesc distribuţia neadresată ca principal mijloc de comunicare cu clienţii.
În ceea ce priveşte serviciile poştale – distribuţia adresată, piaţa