Piata de publicitate online din Romania a fost de 91,8 milioane de lei (21,7 mil. euro) anul trecut, in scadere cu 7,3% fata de 2010, daca ne raportam la companiile care au participat la studiu in ambii ani, potrivit Romanian Online Advertising Study (ROADS), realizat de IAB Romania si PwC Romania.
Studiul ROADS cuprinde 22 de companii care raporteaza veniturile nete, asa cum sunt facturate de catre publisherii care vand direct propriul portofoliu de site-uri sau de catre regii.
In 2011, veniturile din publicitate online pentru toate companiile participante la studiu au crescut cu 7%, comparativ cu 2010. Cu toate acestea, raportat la grupul de referinta, adica luand in calcul exclusiv companiile care au participat la studiu si in 2010, veniturile din 2011 au scazut cu 7.3%.
„In conditiile in care piata media se confrunta inca cu o situatie dificila, in ciuda reducerii numarului publicatiilor scrise, care ar fi trebuit sa duca la o suplimentare a veniturilor pentru cele ramase, piata publicitatii online a inregistrat totusi o crestere de 7 procente in 2011. Ritmul de dezvoltare al pietei publicitatii online ar putea parea moderat. Daca insa il comparam cu situatia existenta in 2007, primul an pentru care PwC Romania a derulat studiul ROADS pentru IAB Romania, observam ca ritmul mediu anual de crestere al valorii raportate a pietei a fost de 21,2%. Astfel, piata publicitatii online a inregistrat una dintre cele mai ridicate rate de dezvoltare comparativ cu alte sectoare in acesti ultimi 5 ani”, a declarat Ruxandra Bandila, director de marketing, comunicare si dezvoltare de business in cadrul PwC Romania.
Veniturile inregistrate de cele 22 de companii participante la studiu intre iulie-decembrie anul trecut se ridica la 48 milioane lei, in crestere cu 10% comparativ cu S1 2011 si cu 9% mai mari decat veniturile inregistrate in S2 2010. @N_