Carburanţii ar trebui să fie mai scumpi cu 20 de bani pe litru pentru ca preţul să fie corect, a declarat la GÂNDUL LIVE Constantin Tampiza, fost director general al Lukoil România şi actualul reprezentant al lui Vagit Alekperov, preşedintele grupului petrolier cu sediul la Moscova.
CLICK PENTRU VIDEO
"Aşteptăm, suntem răbdători, dar, dacă vorbim la sincer, astăzi, la preţurile actuale care sunt, noi trebuie să avem o marjă mai sus cel puţin cu 80-90 de dolari la tonă. Ce înseamnă 80-90 de dolari la tonă? Înseamnă undeva la 24-26 de bănuţi la litru", a precizat reprezentantul Lukoil.
Tampiza a subliniat că în absenţa unui preţ corect, alternativa este retragerea de pe piaţa românească. "Noi totuşi suntem într-o piaţă economică a Uniunii Europene care ne impune accize, ne impune taxă pe valoare adăugată, ba mai mult ca atât, ne impune şi preţul la resurse energetice. Aţi văzut, niciun investitor nu poate să vină să cheltuiască bani grei într-o ţară unde preţul la produsul lui se vinde mai ieftin decât în altă ţară. Am avut o perioadă în care am vândut benzină cu minus 100 de dolari faţă de cea cumpărată de la uzină. Noi puteam să ne ducem în altă parte. Ce presiuni politice ar fi fost dacă plecat cu resursele? Petrom asigură 50 de procente. Lăsam ţară fără carburanţi", a explicat reprezentantul Lukoil.
Singura companie petrolieră din România care are profit este în momentul de faţă OMV Petrom, cel mai mare producător şi distribuitor de carburanţi de pe piaţa locală. Anul trecut, compania a înregistrat un profit record de 887 de milioane de euro, cel mai mare profit înregistrat vreodată în România.
De ce e mai scumpă benzina decât în Austria?
Preţul carburanţilor fără taxe este mai mare în România decât în Austria deoarece productivitatea muncii este mai scăzută la noi, iar companiile petroliere nu au climat propice pentru a in